loading...
فانی بلاگ | وب سرگرمی و تفریحی و آموزشی
آخرین ارسال های انجمن
مهدی بازدید : 347 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 


 

 

 

 


 

خود نمایی زد اولترا در بخش نمایشگر به همینجا خلاصه نمی شود و تازه نوبت به یکی از ویژگی های اصلی این دستگاه می رسد. در حالی که گلکسی مگا بر خلاف نزدیک ترین فامیلش، یعنی نوت ۲، از قلم S-Pen بی بهره است، سونی قابلیتی بسیار هیجان انگیز تر از قلم استایلوس را در دستگاه خود گنجانده. همانطور که در بررسی زد اولترا نیز اشاره کردیم، هر خودکار و یا مداد عادی، بر روی صفحه این محصول کار می کند و به شما این امکان را می دهد تا هر لحظه که خواستید با یک مداد خیلی ارزان، به طراحی و نوشتن بر روی موبایل خود مشغول شوید.

 


 

دوربین

هر دو دستگاه از لنزی ۸ مگاپیکسلی برخوردار هستند و می توانند تصاویری با کیفیت ۳۲۶۴ × ۲۴۴۸ را شکار کنند. در این میان زد اولترا با بهره گرفتن از قدرت بالای سخت افزاری خود، تجربه عکاسی سریع تری را در اختیار کاربرش قرار می دهد. عکاسی در حالت Burst Mode و یا ثبت تصاویر HDR از جمله مواردی هستند که زد اولترا در آنها بسیار سریع عمل می کند.

در سوی مقابل باید اشاره کنیم که سونی به این دستگاه، نگاهی تبلت وار داشته و لزومی ندیده تا از فلش LED در آن استفاده نماید. در حالی که سامسونگ در کنار لنز دوربین خود، فلش را نیز تعبیه کرده تا کاربرش بتواند در تاریکی، عکس های مناسب تری را شکار نماید. در رابطه با کیفیت عکس های ثبت شده نیز باید اشاره کنیم که رنگ ها در هر دو دستگاه گرم هستند، اما به نظر می رسد گلکسی مگا در ثبت جزییات با دقت بیشتری نسبت به زد اولترا عمل می کند. در تصاویر بالا می توانید تفاوت کیفیت عکس های ثبت شده توسط دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنید.

از لحاظ نرم افزاری نیز، هر دو دستگاه میزان قابل قبولی از امکانات را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. عکاسی HDR، تنظیم نور سفید، ISO و ... همگی از جمله قابلیت هایی هستند که می توان در اپلیکیشن دوربین این دو محصول پیدا کرد. البته در نهایت کفه ترازو در این بخش نیز اندکی به سمت سامسونگ سنگینی می کند.

 

 

 

 

 

 



 

سامسونگ با ویژگی MultiWindow این امکان را فراهم می کند تا صفحه بزرگ نمایشگر را به دو نیم تقسیم و به طور هم زمان با دو اپلیکیشن کار کنید. در این بخش شما می توانید از اپلیکیشن هایی همچون مرورگر، چت گوگل، گالری تصاویر، ایمیل، پیامک، نقشه و ... بهره ببرید. البته سونی نیز قابلیتی مشابه را دارد، منتهی بسیار محدود تر. Small Apps سونی شامل مرورگر، ماشین حساب، دفترچه یاد داشت و میکروفون می شوند و در قالب پنجره ای جداگانه بر روی اپلیکیشنی که مشغول کار با آن هستید، نقش می بندند.

 


 

سخت افزار


Snapdragon 800 با چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتزی در مقایسه با دو هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Snapdragon 400، حرف زیادی را برای مقایسه باقی نمی گذارد. با توجه به اینکه زد اولترا دیرتر از گلکسی مگا وارد بازار شد، لذا سونی این شانس را داشت تا از جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام در محصول خود بهره ببرد.

در زد اولترا همه چیز بسیار سریع و روان انجام می شود و دستگاه به لطف رم ۲ گیگابایتی اش، به خوبی از پس اجرای دستورات بر می آید. در سوی مقابل گلکسی مگا مکث های مشهودی دارد. مکث هایی که به خصوص هنگام قرار گرفتن در کنار زد اولترا، بیش از پیش به چشم می آیند.

برای اینکه بتوانیم مقایسه ملموس تری میان قدرت سخت افزاری این دو دستگاه داشته باشیم، از بنچ مارک های همیشگی خود یاری گرفتیم. در ادامه می توانید نتایج کسب شده توسط این دستگاه ها را مشاهده نمایید :


همانطوری که می توانید مشاهده کنید، در هر دو آزمایش Quadrant و Antutu 4، که به بررسی عملکرد کلی دستگاه می پردازند، زد اولترا توانسته با اختلاف بسیاری گلکسی مگا را پشت سر بگذارد. ابر فبلت سونی حتی آنقدر خوب است که برادر قلدر گلکسی مگا، یعنی گلکسی اس ۴ را نیز در بنچ مارک Antutu شکست داده:

اختلاف قدرت سخت افزاری دو دستگاه، به زمینه گرافیک نیز کشیده می شود. جایی که طبیعتا پردازشگر Adreno 330، نسل قبلی خود یعنی Adreno 305 را شکست می دهد و با ارائه جزییاتی بیشتر در بازی ها، تجربه ای لذت بخش تر را به کاربر ارائه می دهد. در هنگام این بررسی، بازی Riptide GP را بر روی دو دستگاه نصب کردیم، مطابق انتظار همه چیز بر روی محصول سونی ایده آل پیش رفت، اما متاسفانه گلکسی مگا آنقدر لگ در حین بازی ایجاد کرد تا ما را مجبور کرد با دلخوری از محیط اپلیکیشن خارج شویم.

اگر بخواهیم به دیگر امکانات سخت افزاری دو دستگاه بپردازیم، باید بگوییم که هر دوی آن ها دارای گیرنده رادیو هستند، از NFC پشتیبانی می کنند و پورت micro-USB آنها تکنولوژی های MHL و USB OTG را در خود جای داده. گلکسی مگا با حافظه های ۸ و ۱۶ گیگابایت عرضه می شود، در حالی که زد اولترا تنها دارای مدل ۱۶ گیگابایتی است. البته حافظه هر دو دستگاه را می توان با یک کارت حافظه جانبی Micro SD تا ۶۴ گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

 

کیفیت تماس، بلندگو، باتری

در زمینه کیفیت صدای دریافتی هنگام مکالمه های تلفنی، گلکسی مگا قادر به تولید صدایی شفاف تر و بلندتر است. با توجه به ابعاد بزرگ این دو دستگاه، کنار گوش قرار دادن آنها کار ساده ای به حساب نمی آید، لذا هرچه صدای بلند تری را از آن سوی خط دریافت کنید، کمتر لازم است تلاش کنید تا دقیقا اسپیکر را در کنار گوش خود نگه دارید. اسپیکر اصلی گلکسی مگا نیز جهت پخش آهنگ ها بسیار برتر از زد اولترا است و صدایی به مراتب بلند تر را همراه با Bass مناسب پخش می کند.


در حالی که زد اولترا دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعتی است، گلکسی مگا با ۳۳۰۰ میلی آمپر در ساعت، شارژ بیشتری را به علاقه مندانش پیشنهاد می دهد. با توجه به اینکه نمایشگر مگا کیفیت پایین تری هم دارد، لذا قطعا در زمینه باتری شاهد برتری محصول سامسونگ خواهیم بود.


 

 

 

 


 

 


 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 496
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 45
  • آی پی امروز : 342
  • آی پی دیروز : 173
  • بازدید امروز : 819
  • باردید دیروز : 480
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 4,134
  • بازدید ماه : 15,715
  • بازدید سال : 76,362
  • بازدید کلی : 434,502
  • کدهای اختصاصی
    Instagram
    نمایش وضعیت در یاهو

    قالب های وبلاگ